ULGA W SPŁACIE ZOBOWIĄZAŃ PODATKOWYCH

ULGI W SPŁACIE ZOBOWIĄZAŃ PODATKOWYCH

SPRAWĘ MOŻESZ ZAŁATWIĆ:

  • przez Internet - PRZEJDŹ DO ZAŁATWIENIA SPRAWY PRZEZ E-PUAP
  • osobiście w:

Wydziale Podatków i Opłat
ul. Lwowska 28, pokój nr 111, 112
tel. 13 47 43 110, 13 47 43 100

TWOJA SPRAWA BĘDZIE ZAŁATWIANA W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:

Możesz złożyć wniosek na jedną z trzech rodzajów ulg:

  • odroczenie - należy podać termin odroczenia - do kiedy,
  • rozłożenia na raty - należy podać ilość rat i ich wysokość,
  • umorzenia zaległości.

Wniosek składasz jako właściciel lub upoważniona przez Ciebie osoba.

Wniosek możesz złożyć:

  • drogą elektroniczną - EPUAP,
  • tradycyjnie pocztą przesyłając na adres urzędu.

DOKUMENTY JAKIE BĘDĄ CI POTRZEBNE:

Do załatwienia tej sprawy nie ma wzoru wniosku. Musisz złożyć pismo, w którym uzasadniasz prośbę o ulgę. Do pisma dołącz dokumenty potwierdzające Twoją sytuację materialną/finansową  (dochody - np. decyzje z ZUS, wydatki - rachunki itp.) i rodzinną (np. ilość osób na utrzymaniu oraz świadczenia im przysługujące) oraz inne potwierdzające Twoje uzasadnienie.

           Przedsiębiorcy dodatkowo:

  • w piśmie wskazują czy ulga:
    • nie stanowi pomocy publicznej,
    • będzie pomocą de minimis,
    • będzie pomocą publiczną;
  • dołączają:
    • dokumenty potwierdzające Twoją sytuację finansową za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. sprawozdania finansowe, rachunek zysków i strat itp.);
    • zaświadczenia o otrzymanej pomocy: de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, (za rok bieżący oraz 2 poprzedzających go lat), albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
    • informację przedstawianą do udzielenia pomocy de minimis; POBIERZ FORMULARZ
    • informację przedstawianą do udzielenia pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie; POBIERZ FORMULARZ,
    • inne dokumenty poświadczające argumenty zawarte w Twoim piśmie.


DODATKOWE INFORMACJE:

Jeśli załatwiasz sprawę w czyimś imieniu lub działasz w imieniu firmy potrzebne Ci będzie pełnomocnictwo właściciela.

 OPŁATY NA JAKIE MUSISZ BYĆ PRZYGOTOWANY TO:

  • 17,00 zł - opłata skarbowa za udzielenie pełnomocnictwa, nie pobiera się opłaty skarbowej od najbliższej rodziny.

PŁATNOŚCI:

  • przelewem na nr konta 25 1240 1792 1111 0010 8775 5267  Bank Polska Kasa Opieki SA.

TERMINY:

W przypadku złożenia kompletnego wniosku sprawa załatwiona jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca.

 

DODATKOWE INFORMACJE:

Jeśli Twoje pismo będzie niekompletnie i będziesz musiał uzupełnić dokumenty, termin załatwienia sprawy się wydłuży. O ostatecznym terminie załatwienia sprawy poinformujemy Cię niezwłocznie. Jeśli pojawią się dodatkowe opóźnienia z przyczyn niezależnych od urzędu termin może się przedłużyć, o czym również zostaniesz powiadomiony ze wskazaniem terminu załatwienia sprawy.

DOKUMENTY MOŻESZ ODEBRAĆ:

Jeśli składasz pismo drogą elektroniczną odpowiedź otrzymasz tą samą drogą.

Jeżeli złożysz pismo tradycyjnie w urzędzie, decyzję prześlemy na Twój adres.

PODSTAWA PRAWNA:

KLAUZULA RODO

 

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
fax 13 47 436 51
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie